Jeśli ktoś prowadzi swoją firmę, to w wielu przypadkach do podjęcia będzie miał sporo rozmaitych decyzji. Ważne jest przy tym to, żeby podejmować takie decyzje w oparciu o jak największą ilość informacji, jakie będą w tym pomocne. Takie informacje uzyskać można różnymi sposobami. Niejednokrotnie po prostu to będą dane otrzymane z analizy sprzedażowych raportów, lecz coraz więcej firm sięga też po różnego rodzaju badania. Te wykonywane są z reguły przez całkiem niezależne, zewnętrzne firmy, i jeśli dobrze się je wykona, to dostarczą naprawdę dużo cennych wiadomości.
Jednym z głównych obszarów są badania marketingowe, mające na celu zmierzenie skuteczności prowadzonych działań promocyjnych. Na ich podstawie otrzymać można sporo informacji w temacie tego, jak konkretna marka i jej ogólny wizerunek spostrzegane są pośród klientów czy jak wyglądają oferowane produkty czy usługi. Dość dużo znaczenia mają także testy czytelności reklam czy ulotek, dzięki czemu stosunkowo prosto można zaplanować i wdrożyć pomysły na poprawę.
Dużo firm decyduje się też na badania rynkowe, które dla części osób są tym samym co marketingowe. Ale w praktyce różnic jest sporo, między innymi z uwagi na to, że badania rynkowe analizują konsumenckie zachowania klientów i podejmowane przez nich decyzje. Aby były one możliwie wiarygodne, to często stosuje się bezpośrednie lub telefoniczne rozmowy. Jeśli zostaną dobrze zrobione, to mogą dostarczyć wielu potrzebnych przy późniejszych działaniach informacji.
+Tekst Sponsorowany+